ДОВІДКА про організацію роботи із зверненнями громадян в Могилів-Подільській районній державній адміністрації у 2016 році
01 Лютого 2016 р.
На виконання Закону України «Про звернення громадян», Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», в Могилів-Подільській районній державній адміністрації забезпечено дотримання вимог законодавства України про звернення громадян.
В райдержадміністрації в наявності нормативно-правова база, яка регламентує організацію роботи із зверненнями громадян. Реєстрація письмових та усних звернень громадян в райдержадміністрації здійснюється в комп’ютерній програмі системи «Lotus».
Відповідно до ст..22 Закону України «Про звернення громадян», п.1, ст..6 Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та п.6,7 Постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630 «Про затвердження методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади» видано розпорядження голови райдержадміністрації від 26.02.2015 року № 47 «Про затвердження графіків особистого прийому громадян та особистого виїзного прийому громадян головою районної державної адміністрації, першим заступником, заступниками голови та керівником апарату районної державної адміністрації». Графіки про організацію особистого прийому громадян та графіки особистого виїзного прийому громадян головою райдержадміністрації, першим заступником, заступниками голови та керівником апарату райдержадміністрації опубліковано в районній газеті «Слово Придністров’я» та надіслано виконкомам місцевих рад. Виконання затвердженого графіку особистого прийому громадян керівництвом райдержадміністрації дотримується без порушень.
В Могилів-Подільській райдержадміністрації розроблені та запроваджені конкретні заходи прямого, конструктивного діалогу між владою та громадянами. Зокрема, продовжують постійно проводитись зустрічі районного керівництва з мешканцями відповідних територіальних громад. Протягом 2015 року представники влади району побували на сходах громадян в 35 населених пунктах, на яких жителі мали можливість вирішувати свої проблемні питання безпосередньо на місці.
Всі звернення, що надходять до райдержадміністрації, розглядаються керівництвом та надаються відповідні доручення виконавцям. Автори звернень завжди повідомляються про результати розгляду.
На адресу районної державної адміністрації у 2015 році надійшло 314 звернень, що в порівнянні з відповідним періодом 2014 року (174 звернення) – збільшення на 140 одиниць або 80,4%. З них 22 звернення отримано на особистих прийомах керівництвом райдержадміністрації. У структурі звернень, що надійшли до районної державної адміністрації загалом домінують заяви, що становить 99,9% від загальної кількості звернень.
Аналізуючи зміст звернень, слід зазначити, що найбільш актуальними питаннями 2015 року в порівнянні з 2014 роком продовжують залишатися наступні питання:
Тематичні групи актуальних питань |
2015 рік |
2014 рік |
Абсолютне відхилення |
Соціального захисту |
200 |
70 |
+130 |
Аграрної політики та земельних відносин |
33 |
24 |
+9 |
Охорони здоров’я |
14 |
12 |
+2 |
Найбільше у зверненнях громадян у 2015 році порушувалися питання соціального захисту 200 одиниць (63,7% від загальної кількості), в порівнянні із показником 2014 року кількість звернень збільшилась в абсолютних цифрах на 130 одиниці або 185,7%.
Як свідчить аналіз найчастіше піднімаються питання надання матеріальної допомоги; отримання соціальних виплат, субсидій; надання роз’яснення з приводу пільг.
Друге місце за кількістю звернень займають питання аграрної політики і земельних відносин – 33 одиниці (10,5% від загальної кількості), в порівнянні із показником 2014 року кількість звернень збільшилась в абсолютних цифрах на 9 одиниць або 27 %.
Питання аграрної політики і земельних відносин стосуються соціального розвитку села, розрахунків за здані в оренду майнові та земельні паї, межові суперечки з сусідами за земельні ділянки, тощо.
Найбільша кількість звернень з питань аграрної політики та земельних відносин стосується надання в оренду земельних ділянок учасникам АТО.
Протягом 2015 року 29 із них отримали земельні ділянки загальною площею 55,1 га, 161 – отримали дозвіл на оренду земельної ділянки на загальну площу 229,28 га.
Трійку найбільш поширених груп питань, що зустрічаються у зверненнях громадян, замикають питання охорони здоров’я. Їхня кількість у 2015 році становить 14 одиниць (4,46 % від загальної кількості), кількість цих питань збільшилась на 2 одиниці у порівнянні з 2014 роком.
Звернення, що стосувались охорони здоров’я – це заяви громадян щодо роботи медичних закладів, МСЕК, надання ліків за пільговими рецептами.
Для вирішення питань охорони здоров’я на пільгове амбулаторне лікування населення району витрачено 200тис.159грн.
Наступні питання – це питання комунального господарства, транспорту та зв’язку, яких протягом 2015 року розглянуто 11 (3,5% від загальної кількості). В порівнянні з 2014 роком кількість зазначених питань зменшилась на 8 одиниць.
Значна кількість питань житлово-комунального господарства, транспорту та зв’язку – це питання перевезень у приміському транспорті, прохання посприяти у ремонті місцевих доріг, проведенні газифікації, водопостачання.
Щодо категорії заявників, то лише 2,55% від загальної кількості або 8 звернень на адресу районної державної адміністрації склали звернення від найменш соціально захищених категорій громадян – ветеранів та інвалідів війни і праці, членів багатодітних сімей, одиноких матерів та інших громадян, які потребують соціального захисту та підтримки, особливої уваги з боку органів влади щодо задоволення їхніх повсякденних запитів та життєвих потреб. Кількість громадян цих категорій, які звернулися до районної державної адміністрації протягом 2015 року збільшилась на 2 одиниці порівняно з минулим роком.
Керівництво району тримає під особистим контролем розгляд звернень та забезпечення проведення першочергового особистого прийому зазначеної вище категорії громадян.
Колективних звернень до районної державної адміністрації надійшло 13 (в 2014 році - 14 одиниць).
Аналізуючи стан надходження звернень із територіальних громад району слід зазначити, що найбільше звернень до вищестоящих органів влади протягом 2014 року надійшло від жителів Сказинецької, Козлівської, сільських рад та Вендичанської селищної ради, де домінували питання соціального захисту, сільського господарства, жкг.
З метою вирішення питань, порушених у зверненнях, керівництвом районної державної адміністрації здійснюються заходи вишукуються можливості для надання допомоги, як фінансової, матеріальної, так і у вигляді різноманітної правової консультації, інформаційно - роз’яснювальної роботи.
Так, враховуючи збільшення кількості звернень громадян щодо соціального захисту, зокрема надання фінансової допомоги, Рішенням позачергової 34 сесії 6 скликання від 16 жовтня 2014 року № 408 затверджено Положення про використання коштів районного бюджету для надання грошової допомоги громадянам. Питання щодо виділення коштів виноситься на чергову сесію районної ради.
Розпорядженням голови районної державної адміністрації створено комісію по розгляду звернень громадян та протягом 2015 року проведено 9 засідань.
Відповідно до рішень засідань комісії виплачено:
- сім’ям загиблих учасників АТО – 32,2 тис.грн.;
- сім’ям учасників АТО – 62 тис.грн.;
-громадянам, які опинилися в складних
життєвих обставинах – 18500 тис.грн.
Також для вирішення проблемних питань внутрішньо переміщених громадян розпорядженням голови районної державної адміністрації від 14.07.2014 р. № 130 затверджено районний штаб з питань, пов’язаних із соціальним забезпеченням громадян України, які переміщуються з тимчасово окупованої території та районів проведення антитерористичної операції.
З метою підтримки вимушених переселенців, вирішення їх соціально-побутових проблем, відповідно до Постанови Кабінетом Міністрів України від 01.10.2014р. №505 Про затвердження порядку надання грошової допомоги для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, станом на 10.12.2015 р. допомогу нараховано 37 родинам (74 особам) та виплачено на суму 608,8 тис.грн..
Обов’язковою умовою для отримання адресної допомоги та для продовження виплати раніше призначених соціальних виплат (державні соціальні допомоги, пенсії) є реєстрація вимушених переселенців в управлінні соціального захисту населення райдержадміністрації та отримання довідки про взяття на облік. Порядок оформлення та видачі довідок особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції регламентується постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 року № 509.
З метою виявлення фактів нелегального використання робочої сили, спеціалістами управління соціального захисту населення спільно з райдержадміністрації в 2015 році обстежено 59 суб’єктів господарювання.
З метою недопущення виникнення заборгованості із заробітної плати здійснюється оперативний моніторинг стану своєчасної виплати заробітної плати на підприємствах району. Проведено 11 засідань робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення та 3 засідання тимчасової комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати, пенсій стипендій та інших соціальних виплат, заслухано 36 керівників та спеціалістів підприємств, де заробітна плата найманих працівників була меншою від законодавчо встановленого мінімального розміру та чисельність працівників не відповідала об’ємам виконаних робіт.
Проведено роз’яснювальну роботу з роботодавцями та найманими працівниками. Складені та надані підприємцям довідки, в яких зафіксовані виявлені порушення та надано рекомендації щодо їх усунення.
З метою вирішення питань транспортного сполучення між населеними пунктами району, фахівцями відділу ЖКГ, енергетики, зв’язку та розвитку інфраструктури райдержадміністрації постійно надається посильна консультативна та методична допомога. Також проводиться робота з селищним, сільськими головами щодо надання транспортних послуг на пасажирські перевезення до населених пунктів району.
Також, Могилів-Подільською райдержадміністрацією забезпечено виконання вимог вищезазначеного Указу Президента України щодо проведення нарад, семінарів, засідань колегій з питань звернень громадян. Так, в 2015 році проводились наради, семінар-навчання із головами та секретарями сільської та селищної рад, начальниками структурних підрозділів райдержадміністрації на яких розглядались питання дотримання вимог Закону України «Про звернення громадян» та Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади, місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях, незалежно від форм власності, в засобах масової інформації».
У райдержадміністрації запроваджено оприлюднення через засоби масової інформації матеріалів, що стосуються організації роботи із зверненнями громадян. Так, в районних засобах масової інформації висвітлюються довідки про стан роботи із зверненнями громадян, графіки прийому обласним та районним керівництвом.
На офіційному веб-сайті районної державної адміністрації окремою сторінкою розміщена інформація щодо звернень громадян, а саме: аналітичні матеріали на вказану тематику, графіки прийомів, та інші узагальнені відомості про організацію роботи із зверненнями громадян.
В райдержадміністрації щоденно з 8:00 до 17:00 працює телефон «Гаряча лінія». Щомісячно в голови райдержадміністрації та щотижнево на апаратних нарадах розглядаються проблемні питання, що пов’язані з розглядом звернень.
На всі звернення громадянам надаються вичерпні відповіді, як керівництвом райдержадміністрації, так і галузевими спеціалістами структурних підрозділів райдержадміністрації.
Загалом робота районної державної адміністрації за звітний період в частині розгляду звернень громадян була спрямована на забезпечення всебічного, якісного і кваліфікованого розгляду порушених громадянами питань.