АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА про організацію роботи зі зверненнями громадян в районній державній адміністрації за 2020 рік
05 Січня 2021 р.
За 2020 рік до райжержадміністрації надійшло 189 звернень, що на 33 одиниці, або 8,5% менше ніж за 2019 рік (222 звернення).
У структурі звернень, що надійшли до районної державної адміністрації, загалом домінують заяви.
Найбільш актуальні питання, що відображаються у зверненнях громадян, за звітний період це:
- питання соціального захисту – 84 одиниці, або 44,4% від загальної кількості (за відповідний період 2019 року – 96 одиниць, або 43,2%);
- на другому місці, питання аграрної політики і земельних відносин – 33 одиниці (17,4%), (за аналогічний період 2019 року – 20 одиниць, або 9%);
- трійку найбільш поширених замикають питання охорони здоров'я – 18 одиниць, або 9,5% від загальної кількості (за відповідний період 2019 року - 19 одиниць, або 8,5%);
- на четвертому місці питання комунального господарства 10 – одиниць, або 5,2 % (за відповідний період 2019 року - 12 одиниць, або 5,4%);
Як свідчить аналіз у зверненнях громадян найчастіше піднімаються питання соціального захисту - це питання надання матеріальної допомоги; отримання соціальних виплат, призначення, перерахунку і виплати житлових субсидій та інше.
На другому місці, за кількістю, знаходяться питання земельних та аграрних відносин. Значна кількість питань земельних відносин - це питання щодо виділення земельних ділянок. Також хвилюють громадян розрахунки за здані в оренду майнові і земельні паї та інше.
Питання охорони здоров'я - це заяви громадян з проханням допомогти в оперативному та санаторно-курортному лікуванні, питання роботи медичних закладів, установ, проходження МСЕК та інші супутні питання.
Питання комунального господарства - це вартість житлово-комунальних послуг; ремонту місцевих доріг.
З метою запобігання можливого поширення гострої респіраторної хвороби, спричиненої коронавірусом COVID-19, та на виконання заходів ефективної протидії поширення коронавірусної інфекції особисті прийоми громадян, на час карантину, були обмежені. Так, протягом 2020 року керівництвом районної державної адміністрації особисто прийнято 14 заявників, це становить 7,4% від загальної кількості.
Кількість повторних звернень громадян протягом звітного року зафіксовано 5, за минулий, 2019 рік, їх було 8 одиниць. Для таких звернень громадян розроблені відповідні заходи, для надання додаткових роз’яснень з порушених питань та запобігання виникненню конфліктних ситуацій.
Протягом 2020 року до райдержадміністрації надійшло 6 колективних звернень, або 3,1% від усіх звернень, та на 2 звернення більше ніж за 2019 рік – 4 звернення, або 1,8%.
Найчастіше колективні заяви надходять від мешканців району з питань комунального господартсва, транспорту тощо.
14,2% від усіх звернень, за звітний період, зареєстрованих в районній державній адміністрації, надійшло від соціально незахищених верств населення, тобто від багатодітних та одиноких матерів, інвалідів та учасників війни, дітей війни і пенсіонерів, за минулий, 2019 рік таких було 7,2% від загальної кількості звернень громадян що надійшли до райдержадміністрації.
Зазначену категорію громадян непокоять питання отримання житлових субсидій на оплату комунальних послуг, різних видів соціальної допомоги, зокрема стосовно умов та порядку її отримання, правильності нарахування пенсії, затримки виплати соціальних допомог, надання матеріальної допомоги та допомоги в лікуванні, вартість і якість надання комунальних послуг та інше.
На виконання п.5 Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 щодо забезпечення щомісячного проведення дня контролю районною державною адміністрацією, в рамках перевірок організації роботи із зверненнями громадян в райдержадміністраціях, за 2020 рік розглянуто стан виконання доручень керівництва по 12 зверненням. Тематика питань стосувалась соціальних, житлово-комунальних, медичних та супутніх цими питаннями.
За 2020 рік проведено 6 засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян. Питання, які виносились на розгляд комісії, стосувались соціального захисту населення, зокрема: призначення субсидій на оплату комунальних послуг, надання матеріальних допомог та виплати допомоги на лікування тощо.
Районна державна адміністрація вживає відповідні заходи щодо висвітлення у засобах масової інформації району та на офіційному веб-сайті районної державної адміністрації та її структурних підрозділів відомостей про організацію роботи зі зверненнями громадян та вирішення порушених у них питань.
На виконання вимог пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 08.12.2009 року № 1336 «Про затвердження Порядку інформування громадськості про результати роботи у сфері протидії корупції» в районній державній адміністрації встановлено стенд «Суспільство проти корупції», на якому розміщено нормативно правові акти, довідкова інформація та інформацію про корупційні порушення в районі та інше.
Питання роботи із зверненнями громадян, організації їх особистого прийому знаходиться на постійному контролі керівництва райдержадміністрації.