Новий навчальний рік-нові орієнтири
13 Вересня 2017 р.
Вчительство нашого району разом з великою освітянською родиною України переживає нелегкі часи. Освіта перебуває в ситуації реформування. Концепція Нової української школи дала старт виходу у світ проекту нового Державного стандарту для початкової загальної освіти, оновлених програм для початкової та базової школи. 5 вересня Верховна Рада України підтримала у другому читанні новий Закон «Про освіту». Цей Закон – базовий, його прийняття розблоковує можливості для подальшого реформування сфери освіти.
«Потрібно розуміти, що прийнятий документ – це шанс для нашої системи освіти до змін, адже без нових можливостей, закладених в закон, розвиток був би неможливий. Однак, попереду багато копіткої роботи. Найважливіші механізми, такі як, наприклад, незалежна сертифікація для вчителів, потребують прийняття ще багатьох актів, в яких чітко будуть виписувати ці процедури. Ми маємо їх створити, це важка, але приємна робота – наш внесок в українську освіту та розвиток держави загалом», – зазначила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич. Документ також пропонує фундаментально новий підхід до розвитку вчителя та його педагогічної свободи. Зокрема, Закон формулює нові засади підвищення кваліфікації вчителів. На зміну старій парадигмі, коли за пострадянською традицією зміст освіти визначався Міністерством, пропонується сучасна європейська модель, за якої Уряд (Міністерство) затверджуватиме стандарти освіти, а заклади освіти розроблятимуть освітні програми, що мають гарантувати виконання освітніх стандартів. У випадках, коли документ про освіту має видаватися державою, освітні програми проходитимуть акредитацію.
Всі ці твердження знайдуть своє відображення в діяльності вчителя з 1 вересня 2018року. А в цьому навчальному році педагоги мають працювати за оновленими програмами та готуватись до впровадження нових ідей нового закону «Про освіту». Саме питанню організації навчально-виховного процесу в школі за новими вимогами було присвячене засідання Школи професійної майстерності для заступників директорів навчальних закладів. На порядку денному - ознайомлення з новим форматом спілкування з адміністрацією шкіл. Заступники директорів навчались відбирати інформацію з різних електронних ресурсів: сайту відділу освіти, блогу районного методичного кабінету, творчих спільнот вчителів різних категорій. Основним меседжем засідання було також ознайомлення з діяльністю районного методичного кабінету в 2017-2018 навчальному році, методичними рекомендаціями викладання шкільних базових дисциплін, вимогами до планування роботи вчителя та заступника директора, вимогами до ведення класних журналів.
Проведений захід сприяв підвищенню управлінської компетенції та усвідомленню учасниками Школи професійної майстерності себе й власної педагогічної діяльності як шляху до особистісного й професійного зростання на траєкторії руху до реалізації сучасних вимог нашої держави