Модернізація районної науково-методичної роботи
23 Вересня 2017 р.
Нова школа потребує нового вчителя, який може стати агентом змін.
Теза логічна і повністю зрозуміла. Одночасно ми маємо кілька складових цього процесу: підготовка вчителя у ВНЗ; підвищення кваліфікації вчителя в сфері післядипломної педагогічної освіти; підвищення кваліфікації в міжкурсовий період.
Зазначені пункти є складовими освіти протягом життя і мають ще велику кількість чинників.
Перші кроки впровадження Концепції Нової української школи виставляють сучасні вимоги до організації роботи з педагогічним кадрами.
Нова школа має перейти від знаннєвого напрямку навчання до формування компетентностей. За основу концепції прийнято педагогіку партнерства: співпраця між учителем, учнем і батьками, які мають стати рівноправними учасниками освітнього процесу.Учитель вже сьогодні може готувати власні авторські навчальні програми, обирати підручники, методи, стратегії, засоби навчання. Серед методів навчання застосовуватимуть: ігри, соціальні, дослідницькі проекти, експерименти, групові завдання, тренінги.
В зв’язку з освітніми інноваціями та кадровими змінами в навчальних закладах району методичний кабінет розпочав каскадні навчання для різних категорій педагогічних працівників. Так, 21 вересня відбулось засідання Школи адаптації новопризначених заступників і стартували в роботі окружні методичні об’єднання класних керівників. Заступники директорів навчались мистецтву планування роботи з кадрами, а класні керівники, навчання яких проходило в опорних навчальних закладах Вендичанського, Озаринецького, Серебринецького освітніх округів розв’язували суспільну гіпотезу як сформувати особистість випускника школи Патріотом та Інноватором (за завданнями Нової української школи). Навчання проводили Н.В. Сушак, завідувач РМК, Матвєєва А.А., Мазур Л.І. , методисти РМК, Панченко О.М., заступник директора з виховної роботи Вендичанської СЗШ І-ІІІ ступенів, гімназії, Ковальова С.А., заступник директора з виховної роботи Озаринецької СЗШ І-ІІІ ступенів, Барабаш Л.С., вчитель історії, класний керівник 11 класу Серебринецької СЗШ І-ІІІ ступенів.
Навчання дорослих та оптимістичні прогнози Нової української школи обумовлюють той факт, що навчання впродовж життя має стати рушійною силою розвитку кожного із нас та важливою складовою зростання демократичного суспільства.