Імідж як ресурс інноваційного розвитку навчального закладу
12 Квітня 2017 р.
Нещодавно на базі Немійської ЗОШ І-ІІ ступенів проведено засідання районної Школи професійної майстерності директорів навчальних закладів з теми «Імідж як ресурс інноваційного розвитку навчального закладу».
Засідання проводилось у форматі науково-практичного семінару.
Завдання семінару були досить серйозні, вагомі та актуальні:
• розвивати практичні навички та вміння керівників знаходити шляхи формування позитивного іміджу закладу;
• сприяти розумінню директорами того, що формування цілісного іміджу закладу – це певна система стратегічних дій керівника та педагогічного колективу;
• допомогти директорам усвідомити, що створення іміджу – передумова виходу закладу освіти на якісно-новий рівень взаємин з громадськістю;
• спонукати керівників до професійного й особистісного самовдосконалення.
Якісний склад учасників семінару також був неординарний і поважний. В роботі семінару, крім директорів начальних закладів, брали участь почесні гості: Ю.І. Мельник, начальник відділу освіти , Безмещук П.О., сільський голова, Опольська Н.В., голова піклувальної ради школи, депутати сільської ради. Виступи кожного із них були спрямовані на висвітлення одного важливого питання - формування іміджу сільської школи, як конкурентоспроможного навчального закладу. Спільним у виступах було розуміння того, що імідж це ресурс інноваційного розвитку навчального закладу та передумова виходу закладу освіти на якісно-новий рівень взаємин з громадськістю, і, що формувати його потрібно всією громадою.
Розпочався семінар медіа візиткою про Немійську школу. З творчим звітом виступив директор школи С.І. Коваль, який сказав, що для нього імідж навчального закладу - це той соціальний образ, який складався у свідомості багатьох поколінь жителів Немії, це - авторитет кожного вчителя, його співдружність, співтворчість з учнями та їх батьками і, навіть з громадою села. Всіх присутніх приємно здивував захист директором свого «бізнес плану», який є складовою перспективного плану діяльності закладу. В планах директора – добудова внутрішніх вбиралень, спортивної зали, сучасних управлінських кабінетів. Всі мрії були висвітлені відповідними цифрами по кошторису, який вже погоджений на сесії сільської ради та, зокрема, сільським головою.
Однією із складових іміджу навчального закладу є інноваційний розвиток освітнього простору школи за рахунок впровадження в навчально-виховний процес сучасних педагогічних ідей, прогресивних технологій та інтерактивних методик. З педагогічною майстернею як прогресивною сучасною технологією познайомили учасників семінару педагогічні працівники школи: майстер-клас «Барвінкові писанки» провела вчитель образотворчого мистецтва Атаманчук В.А., спільний тренінг для дев’ятикласників та їх батьків з теми «Саморозвиток, як чинник розвитку лідерських якостей школярів» - Кріжевські В.І., практичний психолог і фрагмент сучасної педагогічної ради «Формування особистості сучасного вчителя» було презентовано головою педагогічної ради, директором школи Ковальом С.І. Цікаво, що у педагогічній раді брали участь учні, вчителі, депутати сільської ради, методисти методичного кабінету. Всі радились, яким має бути сучасний вчитель. Думки кожного із виступаючих були обґрунтовані, змістовні. Останнє слово було за методистами ˗ учителями учителів, які довели, що тільки той учитель зуміє утриматись у вирії змін до підходів навчання та розвитку школярів, який буде професійно зрілим, агентом змін, обов’язково вмотивованим і, який буде комфортно себе відчувати в педагогіці партнерства: учителі, учні, громада.
Заключним акордом семінару був виховний захід «Ой, прийди весна, ой прийди красна». Автором сценарію була Касько Л.І., заступник директора Немійської ЗОШ І-ІІ ступенів. У сценарії було використано авторську легенду вчителя Яришівської СЗШ І-ІІІ ступенів Діденко Н.О. про весну, яка внесла у сценарій особливий шарм духовності українського народу. Яскраві приклади зустрічі двох світів: минулого і сучасного принесли глядачам позитивні емоції, почуття гордості за історію своєї країни.
В рамках проведення семінару було завершено роботу районного фестивалю «Диво-писанка та пасхальні смаколики». Увазі директорів було представлено шедеври учнівських, вчительських та родинних виробів, присвячених світлому Великодню. В рамках Фестивалю проходив Конкурс «Пасхальна веселка». Поважне журі визначили найкращі роботи умільців. Ними виявились:
• в номінації «Сучасна писанка» колектив творчої майстерні «Оксамит» Серебринецької СЗШ І-ІІІ ступенів – сучасні техніки виробів із сіна та їх оздоблення квітами ручної роботи, вишивкою хрестиком, використання техніки «філігрань» - І місце;
• в номінації «Великодня композиція» колектив Кукавської СЗШ І-ІІІ ступенів - поєднання природи з писанками, намальованими різними техніками - ІІ місце;
• в номінації «Пасхальні смаколики» - колектив Бронницької СЗШ І-ІІ ступенів - торт у вигляді сучасної писанки, декоративно оздоблений за відповідною темою.
Переможці були нагороджені грамотами відділу освіти та грошовими преміями від директора Немійської ЗОШ І-ІІ ступенів Сергія Коваля.
Підсумки семінару були проведені у формі комплементаріуму. Керівникам навчальних закладів було запропоновано у доброзичливій формі поділитися враженнями від діяльності школи, оцінити роботу педагогічного колективу зі створення позитивного іміджу . У жвавій дискусії учасники семінару винесли позитивну оцінку роботі навчального закладу.