Могилів-Подільська районна державна адміністрація
Офіційний сайт
16 Січня 2018 р.
Герб України Прапор України Версія сайту для людей з обмеженими можливостями

ДОВІДКА про організацію роботи із зверненнями громадян в Могилів-Подільській районній державній адміністрації за 2017 рік

На виконання Закону України «Про звернення громадян», Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», в Могилів-Подільській районній державній адміністрації забезпечено дотримання вимог законодавства України про звернення громадян. В райдержадміністрації в наявності нормативно-правова база, яка регламентує організацію роботи із зверненнями громадян. Реєстрація письмових та усних звернень громадян в райдержадміністрації здійснюється в комп’ютерній програмі системи «Lotus».

Відповідно до ст. 22 Закону України «Про звернення громадян», п.1, ст..6 Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та п.6,7 Постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630 «Про затвердження методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади» видано розпорядження голови райдержадміністрації від 18.11.2011  року №705 «Про затвердження Порядку організації та проведення особистого прийому громадян в райдержадміністрації» та від 14 березня 2017 року № 65  «Про затвердження графіків особистого прийому та особистого виїзного прийому громадян керівництвом райдержадміністрації». Графіки про організацію особистого прийому громадян та графіки особистого виїзного прийому громадян головою райдержадміністрації, першим заступником, заступниками голови та керівником апарату райдержадміністрації опубліковано в районній газеті «Слово Придністров’я», розміщено на офіційному веб-сайті та надіслано виконкомам місцевих рад.

           В Могилів-Подільській райдержадміністрації розроблені та запроваджені конкретні заходи прямого, конструктивного діалогу між владою та громадянами. Зокрема, продовжують постійно проводитись зустрічі районного керівництва з мешканцями відповідних територіальних громад.  Протягом 2017 року представники влади району побували на сходах громадян в 30 населених пунктах, на яких жителі мали можливість вирішувати свої проблемні питання безпосередньо на місці.

            Всі звернення, що надходять до райдержадміністрації, розглядаються керівництвом та надаються відповідні доручення виконавцям. Автори звернень завжди повідомляються про результати розгляду.

 Завдяки злагодженій роботі державних органів влади всіх рівнів в цьому році має місце позитивна тенденція до зменшення кількості надходження звернень від громадян. Так, протягом 2017 року на адресу районної державної адміністрації  надійшло 155 звернень, що на 43 % менше порівняно з аналогічним періодом 2016 року (359). З них 21 звернення (13,5%) отримано на особистому прийомі керівництвом районної державної адміністрації. У структурі звернень, що надійшли до райдержадміністрації загалом домінують заяви, що становить 99,9% від загальної кількості звернень.

            Аналізуючи зміст звернень, слід зазначити, що найбільш актуальними питаннями 2017 року в порівнянні з 2016 роком продовжують залишатися наступні:

 

Тематичні групи актуальних питань

2017 рік

2016 рік

Абсолютне відхилення

Соціального захисту

74

266

-192

Аграрної політики та земельних відносин

19

24

-5

Комунальне господарство

10

11

-1

            Найбільше у зверненнях громадян у 2017 році порушувалися питання соціального захисту 74 одиниці (47,7 % від загальної кількості), в порівнянні із показником 2016 року кількість звернень зменшилась в абсолютних цифрах на 192 одиниці або 53,4%.

           Як свідчить аналіз найчастіше піднімаються питання виплати та призначення житлової субсидії, призначення і виплати державних допомог та пенсій, забезпечення засобами пересування інвалідів, надання пільг.

           Друге місце за кількістю звернень займають питання аграрної політики і земельних відносин – 19 одиниць (12,2 % від загальної кількості), в порівнянні із показником 2016 року кількість звернень зменшилася в абсолютних цифрах на 5 одиниць або 6,6 %.          

           Питання аграрної політики і земельних відносин стосуються розрахунків за здані в оренду майнові та земельні паї, виділення земельної ділянки, межові суперечки з сусідами за земельні ділянки, тощо.

           Трійку найбільш поширених груп питань, що зустрічаються у зверненнях громадян, замикають питання комунального господарства 10 одиниць (6,4 % від загальної кількості), кількість цих питань зменшилась на 1 одиницю в порівнянні з 2016 роком.

Значна кількість питань житлово-комунального господарства, транспорту та зв’язку – це питання перевезень у приміському транспорті, прохання посприяти у ремонті місцевих доріг, проведенні газифікації, водопостачання.

          Щодо категорії заявників, то 13% від загальної кількості на адресу районної державної адміністрації склали звернення від найменш соціально захищених категорій громадян – ветеранів та інвалідів війни і праці, членів багатодітних сімей, одиноких матерів та інших громадян, які потребують соціального захисту та підтримки, особливої уваги з боку органів влади щодо задоволення їхніх повсякденних запитів та життєвих потреб.

         Керівництво району тримає під особистим контролем розгляд звернень та забезпечення проведення першочергового особистого прийому зазначеної вище категорії громадян. 

 Колективних звернень до районної державної адміністрації надійшло 14 одиниць або 9% від загальної кількості (в 2016 році - 13 одиниць).

           Аналізуючи стан надходження звернень із територіальних громад району слід зазначити, що найбільше звернень до вищестоящих органів влади протягом 2017 року надійшло від жителів Немійської, Серебрійської, Яришівської, Слобода-Шлишковецької  сільських рад та  Вендичанської селищної ради, де домінували питання соціального захисту, комунального господарства.

 З метою вирішення питань, порушених у зверненнях, керівництвом районної державної адміністрації здійснюються заходи вишукуються можливості для надання допомоги, як фінансової, матеріальної, так і у вигляді різноманітної правової консультації, інформаційно - роз’яснювальної роботи.  Рішенням позачергової 34 сесії 6 скликання від 16 жовтня 2014 року № 408 затверджено Положення про використання коштів районного бюджету для надання грошової допомоги громадянам. Питання щодо виділення коштів виноситься на чергову сесію районної ради.

Розпорядженням голови районної державної адміністрації створено комісію по розгляду звернень громадян, якою протягом 2017 року проведено 9 засідань.

Відповідно до рішень  засідань комісії  виплачено грошову допомогу:

 

  - 4 сім’ям загиблих учасників АТО – 8,0 тис.грн.;

  - 1 сім’ї померлого учасника АТО – 0,5 тис.грн;

  - 35 учасникам АТО та їх сім’ям  – 17,5 тис.грн.;

  - 87 громадянам, які опинилися в складних життєвих обставинах

           - 43,5 тис.грн.

             З початку проведення антитерористичної операції до Могилів-Подільського району переїхали 192 внутрішньо переміщені особи, яких взято на облік та видано довідки, що посвідчують їх статус. На даний час спостерігається тенденція до зменшення чисельності внутрішньо переміщених осіб на території району за рахунок повернення їх до постійного місця проживання та регіонів, прилеглих до зони проведення антитерористичної операції. На сьогоднішній день на території району проживають 46 родин (79 осіб).

           З початку року за адресною грошовою допомогою звернулися 30 родин, їм призначено та виплачено 423,0 тис.грн, заборгованість відсутня. Державні соціальні допомоги отримують 11 родин вимушених переселенців,  профінансовано  339,0 тис.грн., заборгованості немає.

                   Питаннями призначення та відновлення соціальних виплат опікується комісія з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, утворена розпорядженням голови районної державної адміністрації  від 22.06.2016р. №180.

 Серед основних напрямків здійснення державної політики зайнятості є створення умов для посилення мотивації до легальної продуктивної зайнятості та сприяння детінізації відносин у сфері зайнятості населення. З цією метою  районною державною адміністрацією систематично проводиться робота спрямована на забезпечення соціального захисту населення району та підвищення рівня його зайнятості з гідною заробітною платою.

З метою забезпечення контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення прийнято розпорядження голови  районної держаної адміністрації  від 16.01.2017 року № 9 «Про забезпечення в районі контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення» та утворено  районну робочу групу з питань забезпечення контролю за додержанням законодавства про працю та реалізації державної політики у сфері зайнятості населення.

З початку 2017 року проведено 11 засідань робочої групи.

За участю спеціалістів об'єднаної державної податкової інспекції в січні-листопаді  2017 року обстежено 33 суб’єкти господарювання на предмет встановлення фактів нелегального використання робочої сили. За результатами обстежень залучено до оподаткування 45 осіб  шляхом складання трудових угод з суб’єктами господарювання – фізичними особами та реєстрацією приватних підприємців.

Постійно проводиться моніторинг середньомісячної заробітної плати та запровадження законодавчо встановленого державою мінімального розміру оплати праці. Законодавчо встановлений розмір мінімальної заробітної плати  запроваджено на всіх підприємствах, установ, організаціях  Могилів-Подільського району.

Крім того, керівництво райдержадміністрації продовжує забезпечувати виконання вимог  Указу Президента України від 07.02.2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування»:

- на виконання п.3, ст.5 вищезазначеного Указу Президента України в райдержадміністрації забезпечено щомісячне проведення дня контролю, так протягом 2017 року проведено 12 днів контролю у селищній та сільських радах, в організаціях району, результати яких доведені до відома керівництва райдержадміністрації. Більшість питань, які розглядалися, стосувалися соціального захисту населення.

Також, Могилів-Подільською райдержадміністрацією забезпечено виконання вимог вищезазначеного Указу Президента України щодо проведення нарад, семінарів, засідань колегій з питань звернень громадян. Так, в 2017 році проводились наради, семінар-навчання із головами та секретарями сільської та селищної рад, начальниками структурних підрозділів райдержадміністрації на яких розглядались питання дотримання вимог Закону України «Про звернення громадян» та Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади, місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях, незалежно від форм власності, в засобах масової інформації».

  У райдержадміністрації запроваджено оприлюднення через засоби масової інформації матеріалів, що стосуються організації роботи із зверненнями громадян. Так, в районних засобах масової інформації висвітлюються довідки про стан роботи із зверненнями громадян, графіки прийому обласним та районним керівництвом.

На офіційному веб-сайті районної державної адміністрації окремою сторінкою розміщена інформація щодо звернень громадян, а саме: аналітичні матеріали на вказану тематику, графіки прийомів, та інші узагальнені відомості про організацію роботи із зверненнями громадян.

 В райдержадміністрації щоденно з 8:00 до 17:00 працює телефон «Гаряча лінія». Щомісячно в голови райдержадміністрації та щотижнево на апаратних нарадах розглядаються проблемні питання, що пов’язані з розглядом звернень.

          На всі звернення громадянам надаються вичерпні відповіді, як керівництвом райдержадміністрації, так і галузевими спеціалістами структурних підрозділів райдержадміністрації.

    Загалом робота районної державної адміністрації за звітний період                                            частині розгляду звернень громадян була спрямована на забезпечення всебічного, якісного і кваліфікованого розгляду порушених громадянами питань.

Державні інформаційні ресурси