Могилів-Подільська районна державна адміністрація
Офіційний сайт
19 Серпня 2018 р.
Герб України Прапор України Версія сайту для людей з обмеженими можливостями

ДОВІДКА про організацію роботи із зверненнями громадян в Могилів-Подільській районній державній адміністрації за 2016 рік

На виконання Закону України «Про звернення громадян», Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», в Могилів-Подільській районній державній адміністрації забезпечено дотримання вимог законодавства України про звернення громадян. В райдержадміністрації в наявності нормативно-правова база, яка регламентує організацію роботи із зверненнями громадян. Реєстрація письмових та усних звернень громадян в райдержадміністрації здійснюється в комп’ютерній програмі системи «Lotus».

Відповідно до ст..22 Закону України «Про звернення громадян», п.1, ст..6 Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та п.6,7 Постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630 «Про затвердження методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади» видано розпорядження голови райдержадміністрації від 10.03.2016 року № 51 «Про затвердження графіків особистого прийому громадян та особистого виїзного прийому громадян головою районної державної адміністрації, першим заступником, заступниками голови та керівником апарату районної державної адміністрації». Графіки про організацію особистого прийому громадян та графіки особистого виїзного прийому громадян головою райдержадміністрації, першим заступником, заступниками голови та керівником апарату райдержадміністрації опубліковано в районній газеті «Слово Придністров’я» та надіслано виконкомам місцевих рад. Виконання затвердженого графіку особистого прийому громадян керівництвом райдержадміністрації дотримується без порушень.

В Могилів-Подільській райдержадміністрації розроблені та запроваджені конкретні заходи прямого, конструктивного діалогу між владою та громадянами. Зокрема, продовжують постійно проводитись зустрічі районного керівництва з мешканцями відповідних територіальних громад. Протягом 2016 року представники влади району побували на сходах громадян в 33 населених пунктах, на яких жителі мали можливість вирішувати свої проблемні питання безпосередньо на місці.

Всі звернення, що надходять до райдержадміністрації, розглядаються керівництвом та надаються відповідні доручення виконавцям. Автори звернень завжди повідомляються про результати розгляду.

На адресу районної державної адміністрації у 2016 році надійшло 365 звернень, що в порівнянні з відповідним періодом 2015 року (314 звернень) – збільшення на 51 одиницю або 13,9%. З них 23 звернення отримано на особистих прийомах керівництвом райдержадміністрації. У структурі звернень, що надійшли до районної державної адміністрації загалом домінують заяви, що становить 99,9% від загальної кількості звернень.

           Аналізуючи зміст звернень, слід зазначити, що найбільш актуальними питаннями 2016 року в порівнянні з 2015 роком продовжують залишатися наступні:

Тематичні групи актуальних питань

2016 рік

2015 рік

Абсолютне відхилення

Соціального захисту

288

200

+88

Аграрної політики та земельних відносин

26

33

-7

Комунальне господарство

12

11

+1

 

           Найбільше у зверненнях громадян у 2016 році порушувалися питання соціального захисту 288 одиниць (78,9% від загальної кількості), в порівнянні із показником 2015 року кількість звернень збільшилась в абсолютних цифрах на 88 одиниці або 24,1%.

            Як свідчить аналіз найчастіше піднімаються питання виплати та призначення житлової субсидії, надання роз’яснення з даного питання, надання матеріальної допомоги.

            Друге місце за кількістю звернень займають питання аграрної політики і земельних відносин – 26 одиниць (7,12% від загальної кількості), в порівнянні із показником 2015 року кількість звернень зменшилася в абсолютних цифрах на 7 одиниць або 1,9 %.          

           Питання аграрної політики і земельних відносин стосуються соціального розвитку села, розрахунків за здані в оренду майнові та земельні паї, межові суперечки з сусідами за земельні ділянки, тощо.

Найбільша кількість звернень з питань аграрної політики та земельних відносин стосується надання в оренду земельних ділянок учасникам АТО.

           Трійку найбільш поширених груп питань, що зустрічаються у зверненнях громадян, замикають питання комунального господарства 12 одиниць (3,2% від загальної кількості), кількість цих питань збільшилася на 1 одиницю в порівнянні з 2015 роком.

 

         Значна кількість питань житлово-комунального господарства, транспорту та зв’язку – це питання перевезень у приміському транспорті, прохання посприяти у ремонті місцевих доріг, проведенні газифікації, водопостачання.

         Наступні питання це питання праці та заробітної плати 11 одиниць або (3% від загальної кількості). Питання праці і заробітної плати – це питання працевлаштування, підвищення заробітної плати, виплати заборгованої заробітної плати тощо.

          Щодо категорії заявників, то 27,3% від загальної кількості на адресу районної державної адміністрації склали звернення від найменш соціально захищених категорій громадян – ветеранів та інвалідів війни і праці, членів багатодітних сімей, одиноких матерів та інших громадян, які потребують соціального захисту та підтримки, особливої уваги з боку органів влади щодо задоволення їхніх повсякденних запитів та життєвих потреб. Кількість громадян цих категорій, які звернулися до районної державної адміністрації протягом 2016 року збільшилась на 92 одиниці порівняно з минулим роком.

         Керівництво району тримає під особистим контролем розгляд звернень та забезпечення проведення першочергового особистого прийому зазначеної вище категорії громадян. 

 Колективних звернень до районної державної адміністрації надійшло 12 (в 2015 році - 13 одиниць).

           Аналізуючи стан надходження звернень із територіальних громад району слід зазначити, що найбільше звернень до вищестоящих органів влади протягом 2016 року надійшло від жителів Юрковецької, Серебрійської, Яришівської  сільських рад та  Вендичанської селищної ради, де домінували питання соціального захисту, комунального господарства.

 З метою вирішення питань, порушених у зверненнях, керівництвом районної державної адміністрації здійснюються заходи вишукуються можливості для надання допомоги, як фінансової, матеріальної, так і у вигляді різноманітної правової консультації, інформаційно - роз’яснювальної роботи.

   Так, враховуючи збільшення кількості звернень громадян щодо соціального захисту, зокрема надання фінансової допомоги,  Рішенням позачергової 34 сесії 6 скликання від 16 жовтня 2014 року № 408  затверджено Положення про використання коштів районного бюджету для надання грошової допомоги громадянам. Питання щодо виділення коштів виноситься на чергову сесію районної ради.

Розпорядженням голови районної державної адміністрації створено комісію по розгляду звернень громадян  та протягом 2016 року проведено 10 засідань.

Відповідно до рішень  засідань комісії  виплачено:

 

  - сім’ям загиблих учасників АТО – 7, 930 тис.грн.;

  - сім’ям учасників АТО – 52, 500 тис.грн.;

  -громадянам, які опинилися в складних

  життєвих обставинах – 35000 тис.грн.

           Також для вирішення проблемних питань внутрішньо переміщених громадян розпорядженням голови районної державної адміністрації від 14.07.2014 р. №130 затверджено районний штаб з питань, пов’язаних із соціальним забезпеченням громадян України, які переміщуються з тимчасово окупованої території та районів проведення антитерористичної операції.

          Питаннями призначення та відновлення соціальних виплат опікується комісія з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, утворена розпорядженням голови райдержадміністрації від 22.06.2016р. №180. Відповідно до постанови Кабінетом Міністрів України від 01.10.2014р. №505 «Про затвердження порядку надання грошової допомоги для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг» з початку 2016 року на зазначені цілі спрямовано 388,9 тис.грн., які виплачені 26 родинам (47 особам).

         Обов’язковою умовою для отримання адресної допомоги та для продовження виплати раніше призначених соціальних виплат (державні соціальні допомоги, пенсії) є реєстрація вимушених переселенців в управлінні соціального захисту населення райдержадміністрації та отримання довідки про взяття на облік. Порядок оформлення та видачі довідок особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції регламентується постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 року № 509 (із змінами).

         З метою виявлення фактів нелегального використання робочої сили та врегулювання питання з виплати заробітної плати в районі в 2016 році проведено 11 засідань робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення, заслухано 18 керівників та спеціалістів підприємств, де заробітна плата найманих працівників була меншою від законодавчо встановленого мінімального розміру та чисельність працівників не відповідала об’ємам виконаних робіт. Згідно прийнятих рішень підготовлено та направлено листи до Держпраці у Вінницькій області щодо здійснення перевірок правильності нарахування та виплати заробітної плати на цих підприємствах.

        Державним інспектором праці були перевірені 4 підприємства, за результатами перевірок внесені приписи про усунення порушень, складені адміністративні протоколи, які направленні до суду. За участю спеціалістів об'єднаної державної податкової інспекції в 2016 році обстежено 51 суб’єкт господарювання на предмет встановлення фактів нелегального використання робочої сили. За результатами обстеження залучено до оподаткування 69 осіб шляхом складання трудової угоди з суб’єктом господарювання – фізичними особами та реєстрацією приватних підприємців.

      Проведено роз’яснювальну роботу з роботодавцями та найманими працівниками. Складені та надані підприємцям довідки, в яких зафіксовані виявлені порушення та надано рекомендації щодо їх усунення.   

           З метою підтримки громадян, які опинились в складних життєвих обставинах, відповідно Положення про використання коштів районного бюджету для надання грошової допомоги громадянам, затвердженого рішенням позачергової 34 сесії районної ради 6 скликання від 16 жовтня 2014 року № 408 протягом 2016 року грошову допомогу надано 182 жителям району, в т.ч. 7 членам сімей загиблих військовослужбовців та 105 учасникам антитерористичної операції на загальну суму 95, тис. грн.

       З метою вирішення питань транспортного сполучення між населеними пунктами району, фахівцями відділу ЖКГ, енергетики, зв’язку та розвитку інфраструктури райдержадміністрації постійно надається посильна консультативна та методична  допомога. Також проводиться робота з селищним, сільськими головами щодо надання транспортних послуг на пасажирські перевезення до населених пунктів району.

Крім того, керівництво райдержадміністрації продовжує забезпечувати виконання вимог  Указу Президента України від 07.02.2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування»:

- на виконання п.3, ст.5 вищезазначеного Указу Президента України в райдержадміністрації забезпечено щомісячне проведення дня контролю, так протягом 2016 року проведено 12 днів контролю у селищній та сільських радах, в організаціях району, результати яких доведені до відома керівництва райдержадміністрації. Більшість питань, які розглядалися, стосувалися соціального захисту населення.

Також, Могилів-Подільською райдержадміністрацією забезпечено виконання вимог вищезазначеного Указу Президента України щодо проведення нарад, семінарів, засідань колегій з питань звернень громадян. Так, в 2016 році проводились наради, семінар-навчання із головами та секретарями сільської та селищної рад, начальниками структурних підрозділів райдержадміністрації на яких розглядались питання дотримання вимог Закону України «Про звернення громадян» та Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади, місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях, незалежно від форм власності, в засобах масової інформації».

  У райдержадміністрації запроваджено оприлюднення через засоби масової інформації матеріалів, що стосуються організації роботи із зверненнями громадян. Так, в районних засобах масової інформації висвітлюються довідки про стан роботи із зверненнями громадян, графіки прийому обласним та районним керівництвом.

На офіційному веб-сайті районної державної адміністрації окремою сторінкою розміщена інформація щодо звернень громадян, а саме: аналітичні матеріали на вказану тематику, графіки прийомів, та інші узагальнені відомості про організацію роботи із зверненнями громадян.

 В райдержадміністрації щоденно з 8:00 до 17:00 працює телефон «Гаряча лінія». Щомісячно в голови райдержадміністрації та щотижнево на апаратних нарадах розглядаються проблемні питання, що пов’язані з розглядом звернень.

           На всі звернення громадянам надаються вичерпні відповіді, як керівництвом райдержадміністрації, так і галузевими спеціалістами структурних підрозділів райдержадміністрації.

     Загалом робота районної державної адміністрації за звітний період в частині розгляду звернень громадян була спрямована на забезпечення всебічного, якісного і кваліфікованого розгляду порушених громадянами питань.

Державні інформаційні ресурси