Могилів-Подільська районна державна адміністрація
Офіційний сайт
28 Жовтня 2021 р.
Герб України Прапор України Версія сайту для людей з обмеженими можливостями

Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки (Обухівської сільської ради)

07 Вересня 2021 р.

Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки документу державного планування «Детального плану території на земельну ділянку площею 19,2 га, за рахунок земель запасу в адміністративно-територіальних межах Обухівської сільської ради (за межами населеного пункту) для зміни цільового призначення земель, з метою розміщення будівель по зберіганню та переробці сільськогосподарської продукції, зерносушки та будинку механізатора з харчоблоком».

 

1. Інформація  про замовника :

               Могилів - Подільська районна державна адміністрація,  24000 , Вінницька обл., Могилів-Подільский р-н, м. Могилів - Подільський,площа Шевченка, 1, тел. 6-21-11, 6-33-37,email: rda_mog-pod@vin.gov.ua

 

2. Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування.

Містобудівна документація «Детальний план території на земельну ділянку площею 19,2 га, за рахунок земель запасу в адміністративно-територіальних межах Обухівської сільської ради (за межами населеного пункту) для зміни цільового призначення земель, з метою розміщення будівель по зберіганню та переробці сільськогосподарської продукції, зерносушки та будинку механізатора з харчоблоком» розроблена відповідно до розпорядження Мурованокуриловецької районної державної адміністрації за №196 від 29.10.2020 року про розроблення ДПТ.

Детальний план є містобудівною документацією місцевого рівня, яка визначає функціональне призначення, параметри забудови земельної ділянки з метою розміщення об’єкту будівництва, формування принципів планувальної організації забудови, уточнення в більш крупному масштабі положень схеми планування території Мурованокуриловецької територіальної громади, визначення планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами, формування пропозицій щодо можливого розташування об’єкту в межах однієї проектної території із дотриманням вимог містобудівного, санітарного, екологічного, природоохоронного, протипожежного та іншого законодавства з метою залучення інвестицій згідно інтересів територіальної громади, заходів щодо реалізації містобудівної політики розвитку району, визначення містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки.

Даний ДПТ розробляється на земельну ділянку за межами населеного пункту, з метою:

- обґрунтування можливості використання обраної території (земельної ділянки) для розміщення будівель по зберіганню та переробці сільськогосподарської продукції, зерносушки та будинку механізатора з харчоблоком;

- зміни цільового призначення земельної ділянки після затвердження ДПТ відповідно до вимог чинного законодавства;

- визначення планувальної організації, функціонального призначення, просторової композиції, параметрів забудови, а також ландшафтної організації території;            

- встановлення містобудівних умов і обмежень на використанняданої території.

Під час проектування ДПТ враховано містобудівну документацію вищого рівня: генеральний план с. Обухів, схема планування території Вінницької області, розроблена Українським науково-дослідним інститутом проектування міст «Діпромісто», м. Київ та затверджена рішенням сесії Вінницької обласної ради у 2013 р.

При проектуванні даного ДПТ використана картографічна основа, розроблена ТОВ «КВАНТ» у 2020 році в програмному комплексі «Digitals» методом стереотопографічної зйомки, що має зв’язок із державною системою координат УСК-2000. Вихідним масштабом форми картографічної основи для створення детального плану є масштаб М 1: 2000.

 

3. Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів).

Відповідно до частини 1 статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами 2 і 3 статті 3. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.

Детальним планом передбачається розміщення об’єктів, що належать до другої категорії видів планованої діяльності, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля, згідно Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».

Територія детального планування загальною площею 19,2 га, під будівництво будівель по зберіганню та переробці сільськогосподарської продукції, зерносушки та будинку механізатора з харчоблоком, розташована на території Обухівської сільської ради Могилів-Подільського (колишнього Мурованокуриловецького) району Вінницької області за межами селища Малий Обухів (із східної його сторони) на території земель с/г призначення (кадастровий номер: 0522884800:07:002:0146 - комунальна власність). Вказана земельна ділянка комунальної власності загальною площею 19,2 га надана в оренду с/г ФГ «Вищеольчедаївське». В межах зазначеної ділянки розташовуються адміністративні, виробничі та складські будівлі і споруди с/г ФГ «Вищеольчедаївське». Проммайданчик обмежений:

- з заходу – землями комунальної власності - смугою відведення автодороги, за якою розміщена приватна житлова забудова;

- з півночі – землями приватної власності с/г призначення - зеленими насадженнями, лугом, полем;

- зі сходу – землями приватної власності с/г призначення - зеленими насадженнями, лугом, полем;

- з півдня – землями комунальної власності - смугою відведення автодороги, за якою розміщені поля.

На основі аналізу містобудівної ситуації сформованої генеральним планом суміжної території с. Обухів, наявної забудови і існуючих обмежень на використання територій, наявної транспортної інфраструктури суміжних територій, існуючого рельєфу, а також технологічних вимог щодо об’єктів проектування, детальним планом території передбачається:

- розпланування земельної ділянки загальною площею 19,2 га, розташованої в адміністративно-територіальних межах Обухівської сільської ради (за межами селища Малий Обухів, з східної його сторони) для розміщення будівель та споруд сільськогосподарського призначення (для приймання, очищення, сушіння, тимчасового зберігання, відвантаження  зернових культур, виготовлення пелет із соломи), а також об’єктів громадського призначення (будинку механізатора з харчоблоком) ФГ «Вищеольчедаївське»;

- забезпечення території необхідними мережами та об’єктами інженерної інфраструктури;

- забезпечення (використання існуючих) транспортних заїздів і виїздів на територію та внутрішніх проїздів і технологічних площадок до проектованих об’єктів;

- дотримання при проектуванні ДПТ вимог нормативно-технічної документації щодо екологічних, санітарно-епідеміологічних, протипожежних і містобудівних обмежень;

- обгрунтування зміни цільового призначення земельної ділянки.

Підпpиємство спеціалізується на прийманні, очищенні, сушінні, тимчасовому зберіганні, відвантаженні зернових культур, виготовленню пелет із соломи. Річний обсяг реалізації зернових культур (з умовою просушування та очищення всього об’єму зерна) становить 6000 т/рік. Продуктивність виготовлення пелет становить 1200 т/рік.

 На території господарського двору розміщені існуючі будівлі та споруди, призначені для забезпечення повного технологічного циклу по прийманню, очистці, сушінню, зберіганню, завантажуванню та розвантажуванню зерна – зерносклади, зерноочисний комплекс, зерносушарки, автотранспортні завантажувально-розвантажувальні вузли, комплекс споруд по виготовленню пелет з соломи, адміністративно-побутові споруди, їдальня, будівлі для розміщення допоміжних підрозділів виробництва (механічна майстерня, ковальня, столярна дільниця, резервуари зберігання та пости відпуску нафтопродуктів, матеріальні склади).

Майданчик частково заасфальтований, частково покритий бетонними плитами. Через майданчик проходять інженерні мережі. Інженерні мережі і комунікації запроектовані у відповідності з технічними умовами, а також з використанням матеріалів інженерно-геологічних, топографо-геодезичних вишукувань та рішень генерального плану.

Газопостачання

По території відсутні мережі газопостачання. Паливом для забезпечення теплопостачання на опалення приміщень та технологічні потреби є відходи деревини, пелети з соломи, дизельне пальне та вугілля.

Електропостачання

Існуюча ЛЕП 10 кВ, котра проходить по території підприємства і має охорону зону по 10 м в кожну сторону, електропостачання будівель і споруд та освітлення територіїі запроектовано повітряними лініями 0,4 кВ на опорах, лінії електропередач підключаються до існуючої трансформаторної підстанції.

Водопостачання

Водопостачання питне запроектовано згідно розробленого генеральним планом селища Малий Обухів мереж, в єдиній системі від централізованої мережі водопостачання.

Використання води для технологічних та протипожежних потреб передбачається від існуючої артезіанської свердловини.

Каналізація

Використовується внутрішньоплощадна система водовідведення. Водовідведення господарсько-побутових стоків передбачена на локальні очисні споруди.

Водовідведення поверхневих вод здійснюється з допомогою організації рельєфу із влаштуванням закритих водовідвідних лотків. Забруднена частина дощових та талих вод підлягає обов’язковому очищенню в локальних очисних спорудах дощових стоків.

Очищені стоки (якості «умовно чисті») направляються на подальше використання для поливу газонів, території підприємства та дренажні системи (поля), які будуть розташовані на території підприємства.

 

4. Ймовірні наслідки.

В процесі розробки Детального плану території розробляються проектні рішення щодо розміщення будівель та споруд сільськогосподарського та громадського призначення ФГ «Вищеольчедаївське», експлуатація яких може здійснювати вплив на довкілля та здоров’я населення. Впровадження проектних рішень ДПТ в частині будівництва об’єктів, може призвести до тимчасових негативних наслідків, зокрема атмосферного забруднення, збільшення шумового навантаження на території та забруднення території відходами будівництва, необхідність водопостачання та водовідведення при будівництві.

Основні екологічні проблеми території та природоохоронні цілі визначають рамки обсягу стратегічної екологічної оцінки:

а) ймовірні види впливу для довкілля, в тому числі для населення

– забруднення повітря викидами від автотранспорту та будівельної техніки під час реалізації проектних рішень;

–  акустичне забруднення під час виконання будівельних робіт, джерелами шуму в період експлуатації є технологічне обладнання та транспорт, що використовуються при планованому виробництві;

– в період виконання будівельних робіт вплив на водне середовище лише в використанні води для господарчо-побутових потреб;

– під час експлуатації об’єкта можливе забруднення повітря: пилом зерновим при прийманні, очищенні, сушінні, тимчасовому зберіганні, завантаженні чи розвантаженні зерна, або його пересипці; продуктами спалювання відходів деревини, пелет з соломи, дизельного пального та вугілля в котлах, грубках, буржуйках, теплогенераторах сушарок, ковальському горні; завислими речовинами при прийманні та подрібненні соломи; парами органічних речовин при роботі протруювача; пилом та зварювальним аерозолем при заточних, зварювально-різальних роботах по металу; пилом деревини при деревообробці; парами нафтопродуктів при зберiганнi та вiдпуску нафтопродуктiв, викидами від автотранспорту при його маневруванні по території підприємства.

– під час експлуатації об’єкта вплив на водне середовище обмежується використанням води із артезіанської свердловини та від мереж водопостачання селища Малий Обухів, а також утворенням та водовідведенням господарсько-побутових та виробничих стоків, можливість забруднення поверхневих стічних вод з території автостоянок, автозаправок та майданчиків збереження твердих відходів;

– негативний вплив на грунт при виконання будівельних робіт – порушення рослинного шару ґрунту, можливість забруднення ґрунтів паливно-змащувальними матеріалами, збільшення площ з твердим покриттям;

- негативний вплив на рослинний і тваринний світ - виснаження або деградація сформованих в розглянутому районі рослинних і тваринних співтовариств в результаті планованої діяльності не очікується;

– на соціальне середовище та здоров’я населення – умови життєдіяльності та стан здоров’я місцевого населення в результаті планованої діяльності не зміняться, негативних  впливів на соціальне середовище не очікується. Серед позитивних соціальних впливів – поповнення місцевого бюджету, створення нових робочих місць для обслуговування виробництва., наповнення бюджетів різних рівнів;

- на навколишнє техногенне середовище - впливів на оточуючі техногенні об’єкти не очікується, елементи існуючої інфраструктури зберігаються.

 

б) для територій з природоохоронним статусом

Земельна ділянка, яка розглядається ДПТ, знаходиться в межах буферної зони Південнобузького національного субмеридіонального екокоридору, що не призводить до зміни режиму її використання та охорони, визначеного відповідно ст.18 Закону України «Про екологічну мережу України».

 

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

Проектні рішення ДПТ не матимуть транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, через віддаленість до кордонів сусідніх з Україною держав та локальний масштаб проектних рішень.

 

5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено

В процесі виконання стратегічної екологічної оцінки буде розглянута планувальна альтернатива «нульовий сценарій» (тобто опис, прогнозування та оцінка ситуації у випадку незатвердження зазначеного ДДП).

Вибір майданчика будівництва  проведено  з  врахуванням найбільш економного використання земель, а також соціально-економічного розвитку району.

Альтернативи іншого характеру відсутні з огляду на необхідність провадження даної планованої діяльності.

 

6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

Обсяг досліджень передбачається відповідно до ст.11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

Для підготовки звіту СЕО передбачається використовувати наступну інформацію (за умови що така інформація буде надана):

- доповіді про стан довкілля у Вінницькій області;

- статистичну інформацію щодо стану довкілля, дані моніторингу стану довкілля у Вінницькій області;

- відомості про стан та місце розташування об'єктів ПЗФ, відомості про тваринний та рослинний світ;

- топографічну основу ДДП «Детальний план території на земельну ділянку площею 19,2 га, за рахунок земель запасу в адміністративно-територіальних межах Обухівської сільської ради (за межами населеного пункту) для зміни цільового призначення земель, з метою розміщення будівель по зберіганню та переробці сільськогосподарської продукції, зерносушки та будинку механізатора з харчоблоком»;

- актуальні данні стосовно кліматичних характеристик території та фонового забруднення атмосферного повітря;

- відкриті картографічні джерела, космічні знімки.

Основним критерієм стратегічної екологічної оцінки ДДП є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам і правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища.

Під час підготовки звіту стратегічної екологічної оцінки визначається доцільність і прийнятність планованої діяльності, обґрунтування економічних, технічних, організаційних, санітарних, державно-правових та інших заходів щодо забезпечення безпеки навколишнього середовища та розробляється  комплекс заходів, спрямований на виявлення характеру, інтенсивності і ступеня небезпеки впливу на стан навколишнього середовища та здоров'я населення. Для чого рекомендується:

- опрацювати в регіональному плані природні умови території, яка межує з ділянкою розміщення планованої діяльності, включаючи характеристику поверхневих водних систем, ландшафтів (рельєф, родючі ґрунти, рослинність та ін.), геолого-гідрогеологічні особливості території та інших компонентів природного середовища;

- розглянути природні ресурси з обмеженим режимом їх використання, в тому числі водоспоживання та водовідведення, забруднення атмосферного середовища;

- оцінити можливі зміни в природних і антропогенних екосистемах;

- визначити шляхи мінімізації негативного впливу на навколишнє середовище і існуючі біотопи;

- зібрати та проаналізувати інформацію про об’єкти розміщення відходів (види та обсяги відходів, місця їх накопичення, природоохоронні споруди, експлуатаційні можливості).

- повідомити громадськість про ефективність проекту і можливі екологічні наслідки.

В ході СЕО провести оцінку факторів ризику і потенційного впливу на стан довкілля, врахувати екологічні завдання місцевого рівня в інтересах ефективного і стабільного соціально-економічного розвитку регіону та підвищення якості  життя населення.

 

7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством та нормативно-правовими актами, зокрема:

1. Ресурсозберігаючі заходи (комплексне використання сировини, збереження та раціональне використання енергетичних земельних та водних ресурсів).

2. Захисні і планувальні заходи (функціональне зонування, вертикальне планування території, організація роздільного збору побутових і виробничих відходів, збір і очищення дощових стоків з території підприємств та господарсько-побутових стоків на очисних спорудах).

3. Охоронні заходи (організація та дотримання санітарно-захисних та охоронних зон, зон санітарної охорони від підземних та відкритих джерел водопостачання, водозабірних та водоочисних споруд, водоводів та ін., організація системи моніторингу).

4. Компенсаційні заходи.

 

8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

Стратегічна екологічна оцінка повинна бути здійснена у відповідності до статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», ДСТУ-Н Б Б.1.1-10:2010 «Настанова з використання розділів Охорона навколишнього природного середовища у складі містобудівної документації. Склад та вимоги», Методичних рекомендацій із здійснення стратегічної екологічної оцінки документів державного планування, затверджених наказом Міністерства екології і природних ресурсів України №296 від 10.08.2018. та № 425 від 23.12.2018р.

 

9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання.

Зауваження  та пропозиції до заяви  про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки детального плану території на земельну ділянку площею 19,2 га, за рахунок земель запасу в адміністративно-територіальних межах Обухівської сільської ради (за межами населеного пункту) для зміни цільового призначення земель, з метою розміщення будівель по зберіганню та переробці сільськогосподарської продукції, зерносушки та будинку механізатора з харчоблоком подаються особисто або через уповноваженого представника у письмовому вигляді із зазначенням прізвища, ім’я та по-батькові, місця проживання, особистого підпису; від юридичних осіб – із зазначенням їх найменування, місця знаходження, посади і особистого підпису керівника протягом 15 діб з дня оприлюднення у Сектор архітектури та просторового розвитку Могилів-Подільської РДА  за адресою : 24000 , Вінницька обл., Могилів-Подільский р-н, м. Могилів - Подільський,площа Шевченка, 1, тел. 6-55-18,email: rda_zhkg@i.ua. Відповідальний за організацію розгляду – Завідувач сектору  архітектури та просторового розвитку Могилів-Подільської РДА, головний архітектор району -   Рожок  Ігор Васильович.


Державні інформаційні ресурси